Sesja reklamowa Citylight dla agencji reklamowej RH Media była jedną z najbardziej emocjonujących ale i trudnych przygód w ostatnich latach mojej pracy fotografa.
Czym w ogóle jest reklama Citylight i czym różni się od reklamy Outdoorowej ?
Reklama outdorowa to forma reklamy. Jest umieszczana na zewnątrz budynków i innych obiektów, takich jak bilbordy, tablice reklamowe, flagi czy ekrany LED. Jest to jedna z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej, która ma na celu dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.
Citylight to rodzaj reklamy outdoorowej. Polega na umieszczeniu reklamy w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych, takich jak przystanki autobusowe, tramwajowe czy przystanki metra. Reklamy citylight są często ekranami ledowymi, są podświetlane. Mają duże znaczenie w kampaniach reklamowych, ponieważ docierają do osób przebywających w centrach miast i często korzystających z transportu publicznego.
Sesja reklamowa …. reklam Citylight?
Nasz zespół miał za zadanie stworzyć zdjęcia dzienne i nocne reklam Citylight promujące regiony i miasta w Niemczech. Reklamy miały być wyświetlane na nośnikach Citylight w Poznaniu i Wrocławiu. Natomiast nie chodziło o „proste” pokazanie samej reklamy, a pokazanie jej w kontekście otoczenia. Pokazanie że agencja wybrała dobre miejsca, w których jest wiele osób, duży ruch samochodowy, komunikacji miejskiej itp. Wydawało się to być prostym zadaniem. Utrudnieniem miałyby być ekrany LED, które źle sfotografowane na zdjęciu są z poziomymi paskami. Jak się okazało, nie wszystko poszło zgodnie z planem, a ekrany LED były najmniejszym problemem, który mnie spotkał :).
I gdzie ten problem ?
Pierwszym problemem, z którym musieliśmy się zmierzyć, było rzadkie wyświetlanie się reklam. Musieliśmy czekać wiele godzin, aby zrobić odpowiednie ujęcia, co znacznie wydłużyło czas sesji. Czasami czekaliśmy godzinę, półtorej, żeby mieć 2 minutowy slot na przygotowanie kadrów. Kolejną przeszkodą okazała się zmienna pogoda. Deszcz, grad, nadmiar słońca a po chwili jego brak i chmury, bardzo duże i szybkie zmiany na przełomie maja i czerwca utrudniały nam uchwycenie idealnego światła, które było kluczowe dla efektownych zdjęć. Raz piękne słońce, po chwili deszcz a później grad. Ostatnim wyzwaniem byli ludzie, którzy zasłaniali nasze reklamy. Musieliśmy często czekać, aż tłum się rozstąpi, aby móc zrobić zdjęcia bez żadnych zakłóceń. Albo po prostu ludzi nie było i musieliśmy czekać. Mimo wszystkich trudności, udało nam się zrealizować zadanie i stworzyć piękne zdjęcia, które klient z radością odebrał.
Podsumowanie.
Realizacja tego projektu była nie tylko wyzwaniem, ale również ogromną nauką i satysfakcją. Pokazała nam, że nawet najtrudniejsze zadania można zrealizować, jeśli ma się determinację i pasję do tego, co się robi. Pokazała, że nie zawsze do wyceny i założeń powinno się podchodzić optymistycznie. Niech ta sesja będzie dla nas wszystkich inspiracją do pokonywania trudności i dążenia do celu! My zakładaliśmy dla tej sesji około 15-20 godzin, zajęła co najmniej dwa, jeśli nie trzy razy tyle ale i tak się nie poddaliśmy 🙂 Ważne, żeby klient był szczęśliwy – a koniec końców był. I to bardzo
💪📸 #sesjacitylight #agencjareklamowa #zdjęcia #trudności #pasja #realizacja