Skip to main content

Fotografia produktowa, packshoty, fotografia reklamowa czy wizerunkowa. Pod tak wieloma nazwami może kryć się przygotowanie zdjęć dla klienta, który chce wyeksponować swoje produkty. Bardzo często w zależności od rodzaju produktu, będzie zależał aspekt jak je najlepiej pokazać.

Zaczynając od packshotów: to rodzaj zdjęć produktów na białym tle. Najczęściej wycięte ze zdjęcia i wstawione w Photoshopie na „idealne” tło. W zależności od tego jak życzy sobie klient z cieniami lub nie.

Najczęściej realizujemy je na potrzeby sklepu na stronie www, bądź katalogu danej firmy.

Zdjęcie packshotowe charakteryzuje się idealną bielą i nieskazitelną czystością kadru jak i produktu. Produkt musimy być wręcz wyidealizowany.

Błażej Pszczółkowski – fotograf

Fotografia reklamowa/ wizerunkowa to zdjęcia na których prezentujemy produkty „w aranżacji”. Najczęściej w naturalnym dla tych produktów otoczeniu, w użyciu, zdjęcia na których pojawia się człowiek. Przede wszystkim wykorzystujemy je na stronach www, w różnego rodzaju katalogach, reklamach i na bilbordach.

Fotografia produktowa to hasło pod, którym chowa się wszystko i nic. Po pierwsze to packshoty, ale również sesje wizerunkowe.

Jeśli klient informuje nas, że pragnie fotografii produktowej, to dla nas ostrzeżenie. Musimy dokładnie ustalić jego potrzeby i oczekiwania.

Szczególnie musimy być wyczuleni by nie doprowadzić do sytuacji, gdy po zrealizowanej sesji okazuje się, że klient miał zupełnie inne oczekiwania co do efektu.

Co ważne to jeszcze przed rozpoczęciem realizacji, ustalić co dokładnie mamy zrobić. Podobnie rzecz ma się z wyceną i kosztami sesji. Wszystko musi być ustalone jeszcze przed realizacją. Dlatego tak ważna jest dobra komunikacja.

Nie ma zgody by działać chaotycznie, bez planu. Już na etapie wyceny, mamy z klientem ustalony dokładny plan działania, nie wyobrażam sobie przyjechania na sesję nie wiedząc co mam robić.

Błażej Pszczółkowski – fotograf

Poniżej pragnę Wam zaprezentować kilka realizacji, które miałem przyjemność przygotowywać dla firmy KAEM. Nasza współpraca to ponad 5 lat działania i różnego typu sesje: packshoty, sesje wizerunkowe czy reklamowe – przygotowywane pod katalogi, stronę www i bilbordy.

Kaem to firma związana z branżą remontowo-budowlaną mająca w swojej ofercie ponad 2500 produktów. To 5 różnych marek, są serie półprofesjonalne kierowane dla hobbystów, ponadto serie dla profesjonalistów pracujących na co dzień w branży budowlanej.

Jeśli spodobała Ci się powyższa realizacja, szczególnie zapraszam do obejrzenia naszego portfolio fotografii produktowej oraz fotografii reklamowej.

Fotografia produktowa w najlepszym wydaniu !

Leave a Reply