Fotografia produktowa od zawsze była jedną z najważniejszych dziedzin naszej działalności. Zawsze realizowaliśmy projekty we współpracy z firmami. A packoshoty na wysokim poziomie były ważną częścią tej współpracy.
Jednym z klientów z którymi od lat współpracujemy przy realizacji projektów katalogów oraz prezentacji produktów na ich stronie jest firma KAEM. Wizualizacja znanych marek jak: hardy, scley czy grone to nasza zasługa. Realizacja zdjęć, postprodukcja materiału i przygotowanie ich pod potrzeby klienta to zakres naszych prac.
Przedstawienie produktów (jak widzicie poniżej) możemy realizować w różny sposób. Z jednej strony to sesje z modelem, w których pokazujemy użycie danych produktów, z drugiej strony to klasyczne packshoty- czyli sesje produktowe z wyciętym tłem.
Co daje sesja produktowa realizowana przez profesjonalnego fotografa?
W dobie komputeryzacji, „zdjęć z telefonu” jesteśmy atakowani zdjęciami z każdej strony. Jak przebić się ze swoimi produktami wśród miliona ofert innych producentów ? Przede wszystkim dobrej jakości zdjęciami.
Wielu początkujących producentów próbuje robić zdjęcia samemu. Niestety nie mają one żadnych wyróżników kosztem zdjęć innych producentów. Są słabo oświetlone, brak im postprodukcji, a kadry są po prostu nieciekawe. Często wtedy trudno przebić się ze swoją ofertą. Dlatego warto zatem już na wczesnym etapie sprzedawania produktów zainteresować się realizacją sesji przez profesjonalnych fotografów. Pomimo, że są to dodatkowe koszty, ich praca przyniesie dużo większy zysk firmie.
Skoro wiemy już, że każdy, nawet najmniejszy, przedsiębiorca potrzebuje dobrej jakości zdjęć, zastanówmy się co może dać sesja realizowana przez profesjonalnego fotografa? Przede wszystkim zwróćmy uwagę na słowo WYRÓŻNIĆ. Myślę, że w dobie fotografii cyfrowej to właśnie słowo będzie najważniejsze dla przedsiębiorców, ponieważ jak wiemy „człowiek kupuje oczami”. Wśród wielu ofert, potencjalny kupiec, zwróci uwagę na te zdjęcia, które się po prostu wyróżniają. Często (np. przy sprzedaży domów czy aut) zanim zobaczymy konkretną ofertę, wybieramy dany produkt właśnie na podstawie zdjęć oraz standardowej informacji bez szczegółów.
Profesjonalny fotograf ma dużo większą wiedzę oraz doświadczenie z której strony fotografować produkt, jak go doświetlić, jakie rzeczy na zdjęciu uwypuklić, a które „zamaskować”. To fotografowie wyciągną z Twoich produktów co najlepsze,
Fotografia produktowa co trzeba przygotować do wyceny ?
Najważniejsza zawsze będzie ilość produktów, rodzaj postprodukcji, typ produktu, czy czas jaki mamy na realizację. Również ważne będzie rodzaj fotografii. Czy mają to być klasyczne packshoty na białym tle, czy np zdjęcia z aranżacją w tle. Dla fotografa w momencie wyceny najważniejszą informacją będzie ile poświęci czasu na realizację zdjęć oraz postprodukcję.
Jeśli podobają Wam się nasze packshoty oraz zdjęcia produktowe, sprawdźcie również inne sesje fotografii produktowej, które realizowaliśmy dla różnych klientów.